What is this shit?

Mitt foto
Här presenteras och recenseras skön kultur i form av filmer som oftast ligger utanför den pisstråkiga mainstreamen. Betygen beror helt och hållet på författarens humör för tillfället och god smak har sällan företräde. Ett kulturarv som hamnat i garderobens innersta skamvrå ska lyftas fram och främjas! Samtidigt kan den stora massans film ibland få sig ett värdigt omdöme. Det är fritt fram att lufta allehanda åsikter här.

lördag 4 juni 2011

THE COMING OF SIN (1978) Spanien, 85 minuter. Regi: José Ramón Larraz.



Mysig kärlekstriangel.

Slottsdamen och den simpla flickan börjar lära känna varandra.

Den unga romska tjejen Triana (Lidia Zuazo) dumpas av hos den rika slottsdamen Lorna (Patricia Granada) som lovar ta hand om henne då tydligen hennes gamla förmyndare tröttnat. Triana har mystiska mardrömmar om en vacker romsk man som jagar henne - naken på en häst. Plötsligt manifesterar sig denna mardröm då den unge naturisten Chico (Rafael Machado) dyker upp på sin häst och vill göra närmanden. Lorna intresserar sig genast för den sköne ynglingen medan Triana inte vill veta av honom, särskilt då en intimare relation med Lorna inletts...

En mysig detalj med kvinnor är att de alltid ska smörja in sig med en massa krämer bara för att det är så sensuellt. Endast metrosexuella killar har också upptäckt glädjen i detta.

Jag var tvungen att köra ytterligare en Larraz-film då "Vampyres" var så mysig. Den här är också rätt fin med sköna vyer och snygga människor filmade med "sliskfilter" på kameran, men tyvärr når den inte upp till den förstnämndas kvalité. Grundtanken här var väl att göra någon slags spansk "Emmanuelle" med en diabolisk twist. Alltså är det mycket naket och erotisk spänning i luften. Man drar ut en hel del på detta då skådespeleriet lämnar mycket övrigt att önska. Regissören uttryckte det så krasst att det var hästen som besatt mest talang. Eftersom jag såg en dåligt synkad dubbad version gick jag ju miste om en dimension, men vann istället en annan då jag fann det ganska skojigt att Chico var dubbad med någon slags light cockney-accent. Högst ovanligt i dessa gamla eurosleaze-rullar och opassande roligt, särskilt med tanke på de starka spanska elementen som fanns i filmen som t ex flamenco-dansande.

Triana låter bössan tala när mardrömmarna blir verklighet.

 Trots vackert och naket, och då i synnerhet med sköna Lidia Zuazo, tippar den här filmen över till tråkigt och återigen bjuder Larraz på ett torfigt och till synes ihopslängt slut. Vi ska väl som vanligt njuta av resan men här räcker inte denna till riktigt. Den här rullen finns även utgiven under det charmiga namnet "Violation of the Bitch" som jag antar ska locka sleaze-publiken som kanske skräms bort av alltför konstnärliga ambitioner annars. Denna titel lovar dock på tok för mycket, men what else is new? Det ska även finnas en hardcore-version av filmen som jag utan grund antar bara är samma rulle med inklippta porrscener. Jag återkommer om det blir aktuellt.

BETYG: 3/7 Fint och eurosliskigt med trevlig nakenhet men ganska långtråkigt.

Triana må vara en simpel tjej men hon vet ändå att det kan bli svettigt om tuttarna om man inte vädrar ordentligt fina sommardagar som denna.

Inte ens den värsta homofoben kan väl tycka att detta är en mardröm??? YNF!

Nu börjar de två tjejerna lära känna varandra lite närmare.

Eftersom det är strömavbrott har de tänt superljuset som lyser upp hela jävla rummet! Nej du, tro inte att det är någon slags superljuskänslig Kubrick-lins som använts. Detta är trots allt lågbudget.

Tjejer gillar inte en massa kläder när de sover ihop.

Det var då själva fan vad mycket sexuellt tvång det ska vara hela tiden! Häähh...

Lite vapenvård...

...och en mysig brasa gör en supertrevlig hemmakväll.

Mardröm eller våt dröm? Endast de gamla grekerna har svaret.

Jaså? Slumberparty igen?

Larraz-film: Erotisk laddning och litervis med vin!

Just det, här är glaset aldrig halvtomt!

Vips, så blir det konsekvenser.

"Blä bläblä bläääää..."

Nix, det är inte "En Grym Film".

Erotik, fylla och flamenco-gitarrer.

Jag fann denna dialog intressant då den illustrerade vissa skillnader i kulturell referensram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar